Venetie & Rimini

17 juli 2012 - Rimini, Italië

Hallo Nederland!

Hier een nieuw verhaaltje van ons. Na Milaan, zijn we vertrokken naar Venetie. In Venetie sliepen we op een camping, camping Jolly. Een super gezellige camping waar veel te doen was. Er was een heerlijk zwembad en een leuk restaurant wat 's avonds omgetoverd werd tot een bar.

De eerste dag hebben we helemaal niks gedaan! Lekker uitgeslapen en aan het zwembad gelegen en 's avonds heerlijk gegeten in het restaurant.

De volgende dag zijn we naar Venetie en het strand gegaan. Venetie is een hele mooie, oude en mysterieuze stad. Ook de San Marco was erg mooi. Helemaal bepakt in sjaals en handoeken gingen we de rij in. Helaas mochten Lotte en Renske alsnog de kerk niet in vanwege de rugzakken.

Na wat rondgelopen te hebben in Venetie, hebben we de boot genomen naar Lido, waar we lekker op het stand hebben gelegen en in de zee hebben gezwommen.
Ook de volgende dag zijn we naar Venetie gegaan, op zoek naar maskers. Ver hoef je niet te zoeken daar, want je wordt er mee overladen!

De avonden hebben we doorgebracht in de bar.

Na 4 nachten Venetie vertrokken we naar Rimini. Helaas was het treinverkeer hier net zo goed als in Nederland, en hebben we anderhalf uur vertraging gehad. Maar we zijn er gekomen en we zitten in een erg leuk hostel (met exentriek personeel). Gisterenavond hebben we meegedaan met een pubcrawl, georganiseerd door het hostel. Het was erg gezellig en erg laat (of vroeg...)

Zometeen gaan we genieten van het zonnetje op het strand en misschien nog wel een duik maken in de zee!

Tot leesze!

Ciao Bella!

1. Coby van der Zouw:
    17 juli 2012
    de inrichting van dat hostel ziet er mooi uit en wat is in vredesnaam een pubcrawl?
  2. Coby van der Zouw:
    17 juli 2012
    hoe het openbaar vervoer in andere landen geregeld is ben ik ook wel benieuwd naar
  3. Kees en marion:
    17 juli 2012
    he meiden jullie vakantie klinkt erg leuk en gezellig.
  4. Kees en marion:
    17 juli 2012
    O er ging even wat fout geloof ik, wilde eigenlijk vragen of jullie nog niet naar huis willen (grapje)
    Ga maar lekker verder genieten en nog veel bekijken.
    ps. Renske je krijgt een leuke buurman hoor hij heet Helmut geloof ik. Je kamer ziet er al erg gezellig uit.
    xx mam en pap
  5. Jeanne:
    Hallo Meiden
    Wat een avonturen beleven jullie zeg!!
    Wel spannend allemaal, maar gelukkig schijnt de ZON!!!!
    Tot schrijfs TOEDELOE
    jeanne
  6. Renske:
    20 juli 2012
    Coby, Wat leuk dat je ons volgt! het openbaarvervoer is in Italie niet goed geregeld, gister reeed er zelfs een trein helemaal niet, zodat we onze nachttrein gemist hebben ! Maar in de andere landen waar we geweest zijn, was het openbaar vervoer wel goed!
    En een pubcrawl is een soort kroegentocht!
    Een foto van het enge beest hebben we helaas niet gemaakt, maar het was een wesp maar dan minstens 6 cm lang!
    Groetjes!