Budapest & Praag

26 juli 2012 - Praag, Tsjechië

Hier weer even een klein verhaaltje van ons uit Praag :)

Na allevier een verkoudheidje opgelopen te hebben in het regenachtige Wenen, konden wij best wennen aan de temperatuur in Budapest. Zoals we verteld hadden zijn we de volgende dag naar de basiliek geweest vol met goud en pracht & praal (zie foto's). Als volgende zijn we naar de synagoge gegaan. Dit was de grootste synagoge van Europa en de tweede grootste van de wereld. Het was apart om een synagoge een keer van de binnenkant te zien. We hebben daar een guided tour gehad, waarbij je toch meer leert over de plaats. Buiten stond een monument ter nagedachtenis aan degenen die niet meer teruggekomen waren uit de concentratiekampen. We hebben er een foto opstaan. Het is een wilgenboom, waarop op alle blaadjes de namen staan van de overledenen. Later die dag zijn we naar de thermen geweest, waar we lekker bij konden rusten.

De volgende dag zijn we, om ons geld op te maken, naar de spar geweest en zijn we met 34 zakjes soep de grens gepasseerd (en wel 2 keer).

Gisterenavond zijn we in Praag aangekomen. Ondanks alle mooie dingen die we al gezien hebben, vielen in Praag onze monden open. Een leuk stadje, waar je meteen een welkom en veilig gevoel hebt. Vandaag hebben we een rondleiding gehad door het centrum van Praag. Hierbij hebben we de wereldberoemde astronomische klok van Praag gezien. Daarna gewinkeld, en zelf lekker gekookt (we kregen er complimenten voor van anderen). Vanavond gaan we de pubcrawl in Praag uitproberen!

SeeYa

1. Coby van der Zouw:
    Hallo dames,
    Net even wat foto's bekeken, er zitten prachtige (en leuke!) bij.dat beeld op 1020642;wat is dat?en op 7231773 lijkt het of jullie lichtelijk besmet zijn met een Italiaans monstervirus.die etalage met dirndls en lederhosen vond ik grappig en ook die van één van jullie met mooie pumps aan in een ietwat chaotische kamer, leuk contrast.is daar over nagedacht?verder kwam ik nog een foto tegen waarop 2 van jullie een poging doen om een beeld wat in het Kröller-Muller museum staat na te bootsen. bij de pizza's vroeg ik me af; zijn die pizza's nou zo groot of lijken jullie klein?
    Zo te zien en te lezen hebben jullie het best naar je zin; veel plezier nog samen
  2. Margreet.:
    Hoi allemaal,
    Leuk verslag weer! Wist niet dat jullie zo graag soep lusten. Leuke foto`s. Veel plezier nog!
  3. Marianne van Kruijsdijk:
    Hoi dames,

Dat ziet er allemaal weer heel gezellig uit! Geniet nog van jullie laatste dagen en tot gauw ziens!
  4. Broemme:
    28 juli 2012
    Hoi Emma,
    dank je wel voor je kaart met felicitaties! Leuk om jullie bericht te lezen! Is de zoep al op?
    Hoi allemaal,
    Op de terugreis kunnen jullie hier station maken en Köln bezoeken, als jullie willen (naar afspraak). Ik denk dat is een optie als het geld op is maar de tijd nog niet.
    Lieve groetjes van Dagmar
  5. Van bussel:
    29 juli 2012
    lieve emma waarschijnlijk heb ik iets fout gedaan en zijn mijn reactie,s niet over gekomen dom.ik heb genoten van alle verhalen, het enge beest en de pakes soep,dus dat wordt een soepparty als jullie thuis zijn.geniet nog van de laatste dagen.veel liefs en groeten ook aan je vriendinnen. opa en oma tuin.houdoe doei.
  6. Emma:
    29 juli 2012
    Hoi Dagmar,

Dankjewel voor het voorstel, maar we hebben onze reis helemaal volgepland. Onze treinkaart is geldig tot en met 31 juli. We zitten tot 31 juli in Berlijn en dan reizen we terug via Duisburg naar Venlo.
    Misschien voor een andere keer.

Lieve groetjes Emma