italiaanse treinen

23 juli 2012 - Wenen, Oostenrijk

Hoihoi, na lange tijd weer een berichtje van ons!

Na al het gefeest in rimini was het onze bedoeling weer cultuur en gezonde stadslucht op te gaan snuiven in wenen. Vol goede moed hadden we de nachttrein van bologna naar wenen gereserveerd. We moesten er alleen voor zorgen dat we op tijd in bologna zouden zijn. Daar stonden we dan bepakt op het station te wachten op de trein die nooit kwam. Na wat stress besloten we maar om ons hostel in rimini te bellen om te vragen of ze heel toevallig nog vier bedjes over hadden voor die nacht. Gelukkig hadden ze die nog en hoefden we niet op het station te slapen! 'S ochtends vroeg waren renske en michelle weer naar het station om te vragen naar een volgende trein, die was er voor ons nog een dag later. Dus gingen we van 3 naar 5 nachtjes rimini en van 1 nachttrein en 2 nachten wenen naar nog maar 1 nachtje. Van wenen hebben we dus helaas veel te weinig kunnen zien.

Nu zitten we in het mooie boedapest en hebben we een kamer zo groot als en balzaal! Vandaag hebben we de grootste overdekte markthal van europa bezocht en zijn we naar het eftelingachtige castle hill geweest. Toen onze benen moe werden en we een knaagje in ons maagje voelde, besloten we om lekker uit eten te gaan. Morgen gaan we eerst naar de synagoge en een grote kerk en 's middagsontspannen in de thermen. Szia mensen!