York (en een beetje Edinburgh)

3 juli 2012 - Edinburgh, Verenigd Koninkrijk

Vanuit het drukke Londen kwamen we in het wat rustigere, mooie York. Een heel leuk oud stadje met veel authentieke winkeltjes. Er was een hele mooie winkel: Fudge Kitchen waar ze zelf heeeeeerlijke fudge maken in allerlei smaken! Dus nadat we de demonstratie hadden gezien hebben we zelf een doos gekocht :) Ook hadden ze een heel leuk winkeltje met allerlei gala-, avond- en trouwjurken. We weten dus al waar we die later gaan halen! De kathedraal van York was ook echt de moeite waard om te bekijken. Het is ontzettend groot met heel veel glas-in-lood-ramen. Jammergenoeg was er een vervelnd schreeuwkind dat maar niet stil te krijgen was en de rust verstoorde. 's Avonds aten we het goedkoopste uiteten van deze hele vakantie: we kregen namelijk 50% korting op al het eten! Daarna dachten we nog een leuke avondwandeling te maken over de stad muren. Dat was ook inderdaad leuk, maar daarna zijn we een klein stukje omgelopen (lees: hartstikke verdwaald) en hebben we 10 km omgelopen. Echt waar, hebben we op de verkeersborden gezien. Maar gelukkig konden we erna goed uitrusten in ons leuke,  best wel luxe hostel.

Vandaag hebben we nog de botanische tuin van York bezocht en erna zijn we naar Edinburgh vertrokken. Daar hebben we de binnenstad nu goed verkent. Er zijn heel veel oude, mooie gebouwen. Toen hebben we nog boodschappen gedaan, want in ons hostel zit een grote keuken, dus we hebben lekker gekookt! Nu gaan we nog een avondwandeling maken en op een terrasje hangen. Wat we morgen gaan doen weten we nog niet precies, dat hangt af van het weer. Foto's komen nog wel, tot de volgende keer!

1. Dea en Eric en Wouter:
    4 juli 2012
    En weer een mooie dag achter de rug. Wat gaat het goed met jullie. Zelfs als er een onverwachte wandeling van een paar uur aan vastzit :-)
    Jullie gaan onverdroten verder. XX
  2. Marianne Smolenaars:
    4 juli 2012
    Dames
    Geniet van jullie reis door Europa.
    Probeer niet teveel van die ongeplande wandeltochten te maken
    In plaats van doodmoe na een maand gereisd te hebben komen jullie dan topfit thuis. Dit kan dus echt niet. Groetjes van Marianne
  3. Kees en marion:
    5 juli 2012
    He meiden, weer aangekomen in Londen.
    Nu op naar het volgende land.
    Goede reis morgen naar Parijs.
    Lekker croissants en stokbrrood eten .
    Veel plezier xx Marion
  4. Margreet.:
    6 juli 2012
    Hoi Emma en vriendinnen,
    Net jullie website gelezen. Wat ontzettend leuk om zo met z'n vieren vakantie te vieren.Je ziet veel en hebt veel lol. Nog heel veel plezier samen in Parijs en alle andere locaties die jullie nog aandoen. Ik lees het wel weer op de site. Groetjes ook van Harry.
  5. Familie van het Hof:
    6 juli 2012
    Tante Laura geeft aan dat jullie er voor moeten zorgen dat jullie veel zien op jullie reis. En veel ondervinden. Heel veel groetjes en maak veel plezier. Lauran van Heijst.
  6. Nicole:
    7 juli 2012
    Jullie vermaken je wel zo te lezen en aan de foto's te zien.
    Ook de Harry Potter studio ziet er erg gaaf uit.
    Heel veel plezier nog.
    Liefs