De reis naar Parijs

7 juli 2012 - Parijs, Frankrijk

De tweede dag in Edinburgh was het tegen alle verwachtingen in toch mooi weer. In Edinburgh zijn we een kerk ingegaan waar we een onverwacht optreden kregen van een oude tapdansende man onder begeleiding van een piano en een contrabas. Daarna zijn we naar het kasteel van Edinburgh gegaan waar we de wisseling van de wacht hebben gezien. Het bleek dat Queen Elizabeth ons was gevolgd naar Edinburgh waardoor de hele stad was uitgerukt in hun opperbeste kleren en alle mannen dus in kilt rondliepen. Daarom hebben we ook nog een kijkje genomen in de fabriek waar deze werden gemaakt. Als je in Schotland bent moet je natuurlijk ook met een doedelzak op de foto en dus hebben we dat gedaan!

Al om kwart over zeven de volgende ochtend liepen we een helling op van 30% (zelf ingeschat) om weer richting Londen te gaan. Maar eerst moesten we een tussenstop maken in York om onze eiegn Toystory tot een goed einde te brengen ( lees: Michelles knuffel ophalen). Na 4,5 uur in de trein en verschillende regenbuien verder kwamen we in het zonnetje aan in Londen. Daar hebben we Chinatown, Harrods en de m&m Store bezocht. De m&m Store bracht met de lekkere aroma's een hele leuke sfeer mee en daar hebben we ons goed vermaakt. s'Avonds de ondergaande zon (ja, eindelijk weer zon) in een park bekeken en bij de  koningin op bezoek geweest.

De volgende ochtend weer vroeg vertrokken voor onze Parijsreisdag. Eerst met de trein naar Dover, waar bleek dat we 1 minuut vantevoren nog even moesten reserveren voor de trein. In Dover aan gekomen bleek dat de bus 8 pond bij elkaar kostte en wij (echt waar!) maar 7,50 pond hadden en de pinautomaat niet werkte.. Overal kregen we te horen 'we don't do cashbacks' en na een heerlijke uitval van Lotte kregen we van het lieve mevrouwtje van het restaurantje zomaar 50 pence. Dus wij vrolijk op weg naar de bus met precies 8 pond, Is er een taxichauffeur die ons voor 6 pond brengt.. Dus mevrouw van het restaurant wij danken u voor de lekker twix die we op de boot hebben gekocht.

Eenmaal aangekomen in Calais (waar we weer gewoon met de euro konden betalen, waar de mensen weer aan de goede kant van de weg rijden en waar de rotondes ook goed om genomen worden) duurde het een uur voordat er weer een bus zou komen. Dus heeft de taxi ons weer afgezet bij het station. Vanaf Calais Ville via Lille (waar we twee treinen mistte omdat er eerst niet en toen wel gereserveerd moest worden..) kwamen we om 8 uur aan in Parijs. Na in een keer in de goede metro te zijn gestapt kwamen we aan in een heel knus familiehotelletje. Moe van de reis hebben we toch een rondje gelopen. Toen we terug kwamen gaf de mevrouw van het hotel ons de sleutel in haar nachtjapon en vandaag heeft ze de kamer schoongemaakt en al onze pyjama's netje opgevouwen en op ons kussen gelegd :)

Vandaag met een beetje regen begonnen bij de Notre Dame waar we voor 90 cent 10 Eiffeltorentjesleutelhangers kregen en daarna doorgegaan naar het Louvre (alleen van de buitenkant al mooi genoeg). Onze lucnh gehad in Jardin des Tuilleries bij de fonteinen en vervolgens de Champs d'Elysées afgelopen richting d'Arc de Triomph. Vanaf de Arc de Triomph met de metro naar het Hotel waar we op het metrostation werden verwelkomt met een bandje dat zulke muziek maakte dat (oude) mensen er op gingen dansen. Ook wij werden ten dans gevraagd, maar dat hebben we toch maar afgeslagen.

Nu lekker uitrusten en vanavond de Eiffeltoren By Night bekijken!

Tot de volgende keer!

1. Kees en marion:
    7 juli 2012
    Hallo, meiden het is weer een leuk grappig en een beetje spannend reis verhaal. Te lezen hebben jullie het erg leuk samen.Wat gaan jullie nog meer bekijken in Parijs?
    Ben ondertussen ook erg benieuwd naar de nieuwe foto's.
    Veel plezier en tot het volgende verhaal.XX
  2. Dea en Eric en Wouter:
    8 juli 2012
    Weer een mooi reisverhaal van jullie vier. Wie schrijft die leuke stukken. Om de beurt of toch één persoon? Hoe dan ook het lijkt heel goed te gaan zo met z'n viertjes. Een beetje tegenslag is goed om van al de andere dingen extra te kunnen genieten ;-)
    En fijn inderdaad dat jullie weer op het "vasteland" zijn aangekomen. Geniet van de dingen die je tegenkomt en LEEF! En zoals Marion en Kees al schreven: we zijn benieuwd naar foto's!
  3. Ad, Hanneke, Imke en Hilde:
    9 juli 2012
    Heerlijk verhaal. Dat is toch het echte reizen. Plannen hebben, haasten..., bijna te laat komen..., gedoe over geld en onbegrip aan loketten ..., frustratie..., toch hulp van je medemens..... En dan breekt de zon weer door, is alles weer goed en rijg je met Parijs wéér een parel aan je avontuurlijke reisketting .
  4. Oma en alie:
    Hallo Emma,
    wat fijn dat je me belde.Alie vond het ook geweldig.
    Het weer zit hier ook niet mee.
    In mijn gedachte noem ik jullie klavertje4 en dat brengt geluk volgens mij.
    Ik wens jullie alle vier een mooie reis naar Zwitserland. Geniet ervan!
    Liefs e groetjes voor jullie allen. Ook namens Alie en Oma
  5. Loes:
    Hoi Emma, Lotte, Michelle en Renske,
    Zo te lezen hebben jullie al een paar mooie reismomenten meegemaakt! Ik vind het fijn om te lezen dat er tot nu toe (afkloppen) alleen nog maar goede dingen zijn gebeurd op verdwalen en treinen missen na dan, maar dat hoort erbij als je op reis bent.
    Ook de foto's vind ik leuk om te zien.
    Ik hoop dat de rest van jullie reis goed blijft verlopen en dat jullie prachtig weer krijgen.
    En ik moest de groetjes doen van mijn ouders, dus bij deze goede reis gewenst ook van hen.
    Liefs, Loes
  6. Larissa:
    10 juli 2012
    Klinkt alsof jullie het enorm naar jullie zin hebben!
    Lekker blijven genieten, veel blijven bezichtigen, mooie wandelingen blijven maken en natuurlijk ook weer heelhuids terugkomen! ;)
    Liefs, Larissa.
  7. Ad, Hanneke, Imke en Hilde:
    11 juli 2012
    Waar blijven de foto's van Parijs?
  8. Jeanne:
    13 juli 2012
    renske
    wat leuk wat je allemaal meemaakt
    blijf schrijven en tot ziens
    jeanne v uden