Parijs-Zurich-Milano

11 juli 2012 - Milaan, Italië

Na eerst lekker uitgeslapen te hebben, ging onze tweede dag in Parijs in. Nadat we op Montmartre de Sacre Coeur en een petit musee de chocolat hebbben bezocht, zijn we verder gegaan naar het Pantheon. Dat was erg indrukwekkend: zowel qua grote als  schoonheid. De volgende dag vertrokken we jammergenoeg alweer uit Parijs, dus werd het tijd om  de trein van Parijs naar Zurich te reserveren. Dus vol goede moed gingen Michelle en Lotte naar het loket, de reis zou toch maar 4 uur duren. Helaas was de rechtstreekse lijn naar Zurich al vol. De man achter het loket keek steeds moedelozer en het ging van van  "Non... Non... Non... OUI! Oh pardon non..."  naar uiteindlijk onze enige optie: een twaalf uur durende reis. Dus zaten we de volgende ochtend al om half 7 in de metro naar het juiste treinstation, om vanuit daar naar Lyon te reizen, dan naar Geneve en erna pas naar Zurich. Gelukkig verbleven we in Zurich in het huis van Lotte's neef en was de vader van zijn vriendin zo lief om ons op te komen halen van het station om kwart voor 9. Hij bracht ons nog even snel naar de supermarkt waar we op turbo-tempo boodschappen hebben gedaan (die sloot om 9 uur), we hadden namelijk nog steeds geen avondeten op.

De volgende ochtend werden we gewekt door een mooi zonnetje, en het leek ons een goed plan om in ieder geval onze spijkerbroeken een keer te wassen. Dat ging alleen niet zo makkelijk als gedacht! Nadat we er alle vier naar hadden gekeken, hebben we toch  maar even de buurvrouw om hulp gevraagd. Ze keek wel heel verbaasd toen  voor de deur stonden en meteen vroegen: " Hello madame, do you speak English?"  Gelukkig sprak ze het een beetje en heeft ze ons goed kunnen helpen. Daarna hebben we de rest van de reis gepland. Met nog 4 nachten over, hebben we besloten om na Venetie toch nog even naar Rimini te gaan. Omdat het weer nog steeds veelbelovend was, zijn we de stad in gegaan. Alleen zodra we daar waren begon het stortregenen, dus zijn we vrij op tijd weer terug gegaan. Helaas hadden we onze kleren te drogen gehangen over het balkon maar door de regen was alles helemaal doorweekt geworden. Toen toch nog maar even de droger aangezet!

Vandaag zijn we 's ochtends vertrokken naar het WARME, DROGE en mooie Milaan. Dat het warm en droog was hebben we geweten, want toen we van het metro-staton naar het hostel wilden lopen bleek dat toch iets teveel van het goede te zijnom in een keer te doen  door die grote rugzakken. Maar we zijn toch  nog goed aangekomen :) We hebben de Dom van de buitenkant gezien, morgen gaan we nog even terug. We waren nu namelijk te bloot gekleed en er stonden twee soldaten buiten je kleding te controleren. Dus toen zijn we maar wat winkelstraatjes ingegaan en hebben we een lekker ijsje op. Zo meteen gaa we nog even naar een groot park met monumenten en nog een terrasje pikken. Ciaaao!

1. Coen:
    11 juli 2012
    zoals ik het nu lees beleven jullie in een week meer avonturen dan ander reizigers in een maand beleven. Verdwalen tijdens wandelingen, natgeregende kleren, volgeboekte treinen of te weinig geld om een twix te kunnen kopen. En toch vol goede moed blijven... Ik ben onder de indruk dames, ga zo door. En wees gerust, hier is het weer ook slecht.

Grts
  2. Margreet.:
    11 juli 2012
    Wat een leuk verhaal weer! Zo leer je ook meteen hoe je de was moet doen. Altijd handig natuurlijk. Hartelijke groeten vanuit het koude en natte Liempde en nog veel plezier verder! Margreet.
  3. Dea en Eric en Wouter:
    12 juli 2012
    Een volgeladen programma, volgeladen treinen en een volgeladen rugzak met verhalen. Wat een rijkdom zal er meekomen met jullie. Ga nu (hopelijk voor langere tijd) maar genieten van het mooie weer, dan kunnen wij ons misschien een beetje warm koesteren aan jullie verhalen vanuit het koude nen zeer natte Nederland.
    Groeten, knuffels en tot schrijfs!
  4. Familie van het Hof:
    12 juli 2012
    Hoi dames, een goede treinreis gehad naar Venetie? Altijd fijn om je even aan de telefoon te horen. Wat een spannende verhalen en veel mooie indrukken. Geniet van het zonnige Italie en dan ook van het lekker luieren in Riminie. Paul, Ylse en Bob
  5. Jeanne:
    14 juli 2012
    en dan morgen maar iets met lange mouwen
    gelukkig is het daar droog en kunnen jullie genieten van de zon
    groetjes
    jeanne
  6. Familie van het Hof:
    15 juli 2012
    Hoi dames, op het moment zijn we in Eindhoven bij oma Lift, ze kan de aankomende maandagen niet naar de Wilgenweb, helaas. Verder alles goed groetjes Oma lift
  7. Familie van het Hof:
    15 juli 2012
    Hee zussie en de rest. Ik hoop dat jullie het goed naar je zin hebt daar. Jullie hebben ook geen succes met treinen he? Als jullie het goede weer hier is heen sturen want het is hier niks. Nog veel plezier waar jullie nog heen gaan. Groetjes bob
  8. Coby van der Zouw:
    17 juli 2012
    tsjaa, dat musee de chocolat lijkt me héél leuk