Londen calling!

30 juni 2012 - Londen, Verenigd Koninkrijk

Goodevening folks!

Na gisteren een goede reis te hebben gehad met de auto, boot, trein, metro en de benenwagen kwamen we eindelijk aan in ons hostel. Daar kwam onze eerste grapjas achter de balie. Na 20 minuten naar ons reserverings papier gestaard te hebben, dacht hij (of de computer) dat we 120 pond meer moesten betalen dan op ons blaadje stond. hahaha. Maar wij gierige nederlanders stoken daar een stokje voor! We gooiden onze charmes (oftewel Renske's mail) in de strijd, en we kregen ons gelijk :)

Na een heerlijke avond slapen hadden we ons eerste "Engelse" ontbijt en erna hebben we kaartjes gekocht voor We Will Rock You! de Musical. Rond 10 uur vertrokken we naar Westminster, waar we de Big Ben (na lang zoeken voor Michelle), Londen Eye, Houses of Parliament en Westminster Abbey hebben gezien. Van buiten. Daarna hebben we heerlijk gestruind over de marktjes op Portobello Road in Notting Hill. Ook speelde Michelle nog mee in een videoclip van een zekere Robbie Boyd Band, over een paar weken te bewonderen op YouTube! Na een lekkere lunch namen we de metro naar Hyde Park om even te bij te komen en te verbranden. Toen hebben we Oxford Street, de winkelstraat van Londen, afgestruind naar de Primark, waar we alle vier geslaagd zijn.

Ook hebben we lekker gegeten, Emma en Lotte hebben zelfs hun eerste echte engelste maaltijd op, fish and chips.  Met volle buikjes zijn we naar de musical gegaan, die echt superleuk was.

Morgen gaan we dan eindelijk naar Warner Bros Harry Potter studio's, iets waar we alle vier erg naar uitkijken. Maar voor nu, slaap lekker, en tot bloggens.

1. Familie Marges:
    1 juli 2012
    Leuke foto's meiden! Veel plezier vandaag bij de Harry Potter studio!we lezen jullie verslag wel. Liefs van ons xxxx
  2. Familie van het Hof:
    1 juli 2012
    Leuk om jullie zo te zien genieten. Nog een tip gekregen van Joep Smits (bij de bakker) jullie moeten echt in York de kathedraal van binnen gaan zien. Is volgens hem de mooiste kerk in Europa.
  3. Dea en Eric en Wouter:
    1 juli 2012
    Dag meiden, wat een heerlijk begin van jullie reis. Wij genieten met jullie mee. Denken jullie wel aan de centjes want volgens ons is die musical ook niet zo goedkoop en je hebt nog een maand voor de boeg! Maar....dat mag de pret niet drukken! Dikke knuffel en zo te zien aan de laatste foto's zijn jullie al op het Harry Potter-perron aangekomen. Geniet!
  4. Kees en marion:
    1 juli 2012
    He meiden, dat ziet er allemaal erg gezellig uit.
    Gelukkig werkt het weer ook goed mee.
    Zeker wel genoten van de musical,zijn de theaters daar mooier
    dan in nederland.
    Rens neem morgen nou ook een echt engels ontbijt, dat hoort er ook bij. Veel reisplezier.